1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Hodnocení 5.00 (1 hlas)


Pondělí:
9:05
Příchod do práce. Káva, čtení novin.

9.20
Volala účtárna, prý se nemohou připojit k serveru Accounting. Sáhl jsem po šanonu a poskytl jim standartní odpověď č.112: "Hmm, ale mně to funguje". Blekotal jsem ještě chvíli a pak jsem jim poradil, aby zkusili rebootovat a přilogovat se znovu. Mezitím jsem z upeesky odpojil kávovar (voda už stejně docházela) a připojil zpátky kabel od serveru Accounting. Účtárna volala za chvíli znovu a říkala, že je všechno v pořádku. Přece jen, není nad spokojeného uživatele.

10:20
Ta kráva z marketingu si stěžovala, že jí nefunguje modem. Zamumlal jsem, že jí předám našeho specialistu na komunikace a přepojil jsem hovor do údržbářského kamrlíku. Ta moderní kancelářská technika dokáže skutečně ušetřit spoustu práce!

10:50
Zastavil se u mě šéf; množí se prý stížnosti na kvalitu uživatelské podpory. Zeptal jsem se, kdo si stěžuje - samozřejmě marketing. Šéf řekl, že to bude řešit, oznámil, že zbytek dne už nebude a odešel hrát squash.

11:05
To pondělí mě vždycky zmáhá. Zapsal jsem do knihy "Odchod za účelem nákupu disket" a vypadl jsem do města.

16:20
Příchod z " nákupu disket". Podíval jsem se na záznamník, byl prázdný. Asi to bylo tím, že jsem zapomněl zapojit telefon. Napravil jsem to a doplnil záznamy v deníku.

16:25
Odchod

Úterý:

9:10
Zase se u mě zastavil šéf a znovu chtěl probírat stížnost té krávy z marketingu. Ukázal jsem mu nový screensaver Hot Amanda, který jsem minulý týden stáhnul z Internetu. Šéfovi se moc líbil - chtěl po mě kopii. Dal jsem mu disketu a zeptal jsem se ho, jak se budou ty stížnosti řešit. Odpověděl, že bude asi nutné přijmout dalšího pracovníka, protože já už na to všechno nestačím.

9:50
Dorazil jsem do osmé úrovně DOOMa.

10:25
Volal odborný poradce výrobního náměstka. Chtěl vědět, jak se maluje v Excelu graf. Řekl jsem mu, že na tak speciální úkoly máme odborného poradce a přepojil jsem ho do kamrlíku údržbářů. Jěště, že máme ty moderní telefony.!

11:00
Přišel údržbář. Říkal, že mu pořád volají nějací lidé a ptají se ho na podivné věci. Řekl jsem mu, že ho zaškolím, když za mě na hodinku posedí u telefonu. Souhlasil.

11:05
Odchod na oběd.

14:00
Návrat z oběda.Údržbář poctivě seděl u telefonu. Říkal, že pořád zvonil telefon, a proto všechna volání přesměroval do kantýny. Ten chlap je fakt dobrej!

14:10
Začal jsem údržbáře (jmenuje se Fanda) učit DOOM. Byl učenlivý a už za pár hodin mě dokázal sejmout. Začal jsem tušit, že ten chlapík má budoucnost.

16:00
Fandovi skončila směna a tak jsme skončili i školení o DOOMu. mně zbývala ještě hodina. Přemítal jsem, co mám dělat a vzpomněl jsem si na server Accounting ze včerejška. Zkusil jsem tedy několikrát za sebou stisknout hlavní vypínač, abych si ověřil, jestli funguje. Vypínač fungoval bez problémů. Horší to bylo s upeeskou a serverem.

16:30
Odchod.

Středa:

8:30
Šéf dodržel slovo a přivedl nového člověka na technickou podporu. Nějaký Milan. Ukázal jsem mu tedy místnost se servery, switch a posadil jsem mu na stůl počítač. Trochu sice protestoval, že dostal jen PC-XT, ale ujistil jsem ho, že na Windows mu černobílý displej úplně stačí.

9:00
Milanův počítač skončil bootování. Milan se hned začal zajímat, jak se připojí k síti. Zřídil jsem mu tedy uživatelské jméno. Nastavil jsem minimální délku hesla na 64 znaků, ať si chlapec taky trochu užije.


9:15
Volali z účtárny, že potřebují zřídit uživatelské jméno pro nějakou novou pracovnici. Odpověděl jsem, že k tomu potřebuji speciální formulář podepsaný vedoucím oddělení, všemi ostatními vedoucími pracovníky, skladníkem a ředitelem. Trochu se divili, ale mně už to bylo jedno, protože jsem zavěsil.

10:05
Volala nějaká Lenka z účtárny, že prý potřebuje heslo na síť. Po hlasu vypadala na devatenáct, dvacet, zeptal jsem se jí na jméno, příjmení, datum narození, rodinný stav a adresu. Odhad se potvrdil - devatenáct a svobodná. Řekl jsem jí tedy, že jí heslo doručím osobně domů.

11:05
Milan konečně rozchodil svoje ikstéčko a začal se shánět po nějaké práci. Poslal jsem ho pro cigára; ať se mladej zaučuje.

11:20
Milan přinesl cigára. Ukázal jsem mu manuál k systému AS-400 a posadil ho k telefonu, ať si to vyzkouší i v praxi. Odchod na oběd.

16:00
Návrat z oběda. Milan se evidentně zhroutil - asi tři hodiny se prý pokouší rozchodit server Accounting. Vynadal jsem mu a poslal jsem ho pro další cigára. Pak jsem znovu zapojil k serveru ethernetovský kabel. Obraz na televizi se sice trochu zhoršil, ale práce má koneckonců přednost.

16:10
Sekretářka z personálního chtěla vědět, jak se pouští kontrola pravopisu. Poradil jsem jí klávesovou zkratku Ctrl-Alt-Del. Poděkovala a zavěsila.
16:30
Na záchodě jsem nachytal Milana, jak pročítá noviny s inzeráty nabízející zaměstnání. Pomyslel jsem si, že den se vcelku vydařil a odešel jsem domů.

Čtvrtek:

8:30
Znovu se objevil šéf; to jsem chce chodit každé ráno? Vždyť si ani nestačím přečíst noviny! Tentokrát naštěstí přinesl dobrou zprávu. Milan prý vzkázal, že do práce nepřijde. Řekl jsem, že dneska je fakt těžké sehnat člověka, který za něco stojí. To tak, dělit se o tohle teplé místečko ještě s někým jiným.

8:55
Volá kdosi z logistiky, že prý nemůže rozchodit české fonty. Zeptal jsem se ho, jaký čip má na videokartě; nevěděl. Seřval jsem ho tedy, ať si nejdřív zjistí základní informace o svém počítači a pak mi znovu zavolá.

9:15
Znovu volal ten z logistiky. Dozvěděl se, že čipy na videokartě nemají nic společného s fonty. Odpověděl jsem mu, že jsem se ho neptal na videokartu, ale na grafickou kartu. Omluvil se, řekl, že to zjistí a zavěsil.

9:30
Volali z ekonomického, že se jim na fakturách objevují místo háčků a čárek, přehlásky. Byl to už druhý případ s fonty v jednom dni, takže jsem jim slíbil, že stím něco udělám. Po chvíli přemýšlení jsem se rozhodl, že změním centrálně všechny šablony dokumentů. Nastavil jsem bílé písmo na bílém pozadí. Pro jistotu jsem ještě změnil standardní font na Wingdings.

10:00
Uprostřed deváté úrovně DOOMa se u mě zastavil Franta a zeptal se, jestli bych nezašel na oběd. Představil jsem si, kolik mě ještě čeká pitomých dotazů na fonty a šel jsem s ním.

Pátek:

8:00
Návrat z oběda.

8:25
Nějaký nešťastník z plánovacího volal, že zapomněl heslo a žádal o radu. Poradil jsem mu, aby použil speciální proceduru pro obnovu hesla - FDISK. nešťastník poděkoval a zavěsil. Panebože, i tihle lidé mají volební právo?

8:35
Zase volal ten z plánovacího. Problém s heslem byl vyřešen, zato se objevil jiný - po bootování mu systém nahlásil "Error accessing Drive 0". Řekl jsem mu, že to hardwarový problém a že potřebuje nový počítač.

9:15
Malér! Ten nešťastník, kterého jsem včera v DOOMu sejmul na šesté úrovni, byl šéf. Vtrhl ke mně do kanceláře a nereagoval ani na můj nový sceensaver Obsession. Od pondělka mám padáka.

10:00
Dělám, co předevčírem Milan, t.j prohledávám inzeráty s nabídkou zaměstnání a na pár vybraných zkouším volat. V přestávkách mezi telefonáty provádím úpravu maker - přidávám příkaz Delete Document. Bez dobré systémové podpory se prostě žádná firma neobejde.

11:15
Sehnal jsem nové místo. Je to dokonce stejná funkce, jakou jsem měl tady, a to u jedné softwarové firmy, která vloni uvedla na trh nový operační systém. posílám tedy do sítě na rozloučenou červa a balím si hrníček na kafe. Naschle!


 

Hledání

 

Prodej a servis počítačů, opravy notebooků, monitorů a tiskáren. Servisní výjezdy po Praze 10 a okolí. Počítačová pohotovost prakticky nepřetržitě.

Náhledy projektů